Prokastrinera

21.05.2019

Man skall ju vara bäst på något. Kanske är det så att min specialitet är att skjuta upp saker, eller kanske hellre att göra saker sen. Vill man se det positiva så kan man säga att det är så att jagär  bra på att leva i nuet. Jag tar ingen stress. Det negativa med det är ibland att det inte blir särskilt mycket gjort. Inte förrän jag verkligen, verkligen, verkligen måste. 

Konsten att göra saker imorgon

"jag andas och finns och trivs bra med det"

Men det är klart - det sätter ju ingen mat på bordet direkt

Självreflektion

Just nu skriver jag detta av en enda anledning. Jag försöker hitta en god anledning till att skjuta upp en jobbsak till imorgon bitti (allra senast jag måste stiga upp i så fall blir klockan 05.00, -det är det negativa med flexibel arbetstid). Så jag fick för mig att uppdatera bloggen, -den jag under en lång tid inte skrivit något i, för att jag helt enkelt inte haft lust. Kanske finns det också andra skäl till att jag tar tag i det igen. Riktigt vilket det skälet är vet jag dock inte. 

Alla saker jag inte vill göra

Det finns rätt många måsten just nu. Hårda måsten. Jag är dålig på sådant. Samtidigt som jag också arbetar bra under press. Kanske är det så att vi alla har våra utmaningar i livet och att jag inte är särskilt mycket annorlunda än andra. Jag kunde säkert hitta på hundra punkter med saker jag skjutit upp. Men just nu väljer jag inte att tänka på det. Tänker på roligare saker istället. Funderar på nya projekt. Saker jag gillar att göra. Funderar på hur vackert det är såhär års och hur jag trivs med att vara just jag. 

© 2018 Mina jag & Mig - En alldeles vanlig blogg
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång