Vardagsbloggen

02.06.2018

Första inlägget i min vardagsblogg och jag vet inte vad jag skall skriva. Det är kanske så att det är sådant som kommer med tiden, när man blivit lite varm i kläderna? Jag mår bra idag. Har sovit mycket eftersom jag i veckan jobbat mycket och inte riktigt hunnit ikapp med sömnen. Mitt liv är mycket jobb och ganska lite annat. Relationer är viktiga men ibland mer sporadiska och lever på tillit och rutin mer än ny spänning och täta kontakter. 

Förutom sömnen har jag också tagit mig tid för sociala media idag. Det är länge sedan jag gjorde det ordentligt, så det var dags nu. En vän hade en utmaning på sin sida som gällde att se över vilken låt som spelades mest på ens fjortonårsdag. Denna skulle sedan påverka allt och bli en sorts trademark för ens liv. Det visade sig att det var en låt som hette "Kommer du ihåg mig?" Visade sig vara ett passande ledningsspår för mitt liv. 

Min bucket list

Bucket list

Har funderat på vilka saker jag vill göra i livet innan jag dör. Har kommit på några saker som jag verkligen vill göra:

  1. Skriva en självbiografisk bok. Tro mig, det finns att ösa ur
  2. Åka jorden runt och besöka starka kvinnor som gjort något särskilt av sina liv
  3. Doktorera
  4. Köpa mitt egna lilla sommarställe
  5. Se min särbo  som helnykterist (han dricker för mycket, men det kanske inte platsar på en bucket list)
  6. Besöka alla platser som var "giftiga" för mig som barn. De flesta som var där och gjorde platserna skadliga för mig finns inte längre. På något sätt har jag en önskan om att återta ägandet över luftutrymmet på dessa platser
  7. Kunna bryta tystnaden i fler sammanhang än de jag redan har. För, -vad har jag att skämmas över, egentligen? 
© 2018 Mina jag & Mig - En alldeles vanlig blogg
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång